Έστω και καθυστερημένα, η Επιτροπή Ανταγωνισμού αποφάσισε να ελέγξει τον τρόπο λειτουργίας των ακτοπλοϊκών εταιρειών, οι οποίες τα τελευταία χρόνια έχουν ουσιαστικά «κόψει» τις διακοπές σε εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες, για να μην πούμε σε εκατομμύρια, αφού τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για ένα ταξίδι σε νησί έχουν πλέον φτάσει σε επίπεδα… αεροπορικών.
Όπως ήταν αναμενόμενο, τα πρώτα ευρήματα της Επιτροπής έδειξαν ότι υπάρχει ολιγοπώλιο.
Σύμφωνα με διαρροές από κύκλους της Επιτροπής, «μόνο δύο εταιρείες κατέχουν το 60% του στόλου στην ακτοπλοΐα μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων, με αποτέλεσμα να μην υφίσταται, σε πολλές περιπτώσεις, ουσιαστικός ανταγωνισμός, ούτε στις τιμές των εισιτηρίων, ούτε στις υπηρεσίες που προσφέρονται».
Το ποιες είναι αυτές οι εταιρείες το γνωρίζουν όλοι και μπορεί εύκολα να το διαπιστώσει κανείς με μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο.
Όμως, εκτός από το «γδάρσιμο» των Ελλήνων επιβατών, οι ίδιες εταιρείες έχουν βρει και έναν ακόμη τρόπο να κερδοφορούν: το «γδάρσιμο» των Ελλήνων φορολογουμένων.
Σύμφωνα με την Επιτροπή, το κόστος των κρατικών συμβάσεων για τα επιδοτούμενα δρομολόγια (τα λεγόμενα της «άγονης γραμμής») έχει αυξηθεί κατά 1.400% την τελευταία 24ετία (!).Τα δρομολόγια αυτά συνδέουν 115 νησιά, όπου κατοικεί περίπου το 14,6% του πληθυσμού της χώρας. Με απλά λόγια: το 2000 ένα εισιτήριο κόστιζε 10 ευρώ, σήμερα φτάνει τα 140 ευρώ!
Βέβαια για να υπάρξει αποτέλεσμα από τον έλεγχο αυτό και αλλάξει ο τρόπος λειτουργίας του κλάδου χρειάζεται κυβερνητική βούληση, καθώς το να επιβληθεί ένα πρόστιμο δεν προσφέρει τίποτα στον μέσο επιβάτη.
Το μαχαίρι και το καρπούζι βρίσκονται πλέον στα χέρια της κυβέρνησης.