Μπορεί ο Σκλαβενίτης να είναι ασυναγώνιστος ανάμεσα στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, όμως, σιγά – σιγά μικρές αλυσίδες μπαίνουν σφήνα στον ανταγωνισμό. Διαβάστε ποιο είναι το ελληνικό σούπερ μάρκετ που έκανε την έκπληξη και ανεβαίνει συνεχώς level.
Ο Σκλαβενίτης είναι ο πρώτος των πρώτων
Η αλυσίδα Σκλαβενίτης παραμένει στην κορυφή της ελληνικής αγοράς, με διαφορά από τους άλλους μεγάλους παίκτες του οργανωμένου λιανεμπορίου και διατηρώντας το θετικό τέμπο και κατά το τρέχον έτος. Ο όμιλος, που απασχολεί σήμερα πάνω από 39.000 εργαζόμενους, ενίσχυσε το δίκτυό του σε 537 καταστήματα και πέτυχε ανάπτυξη πάνω από τον μέσο ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς, που κινήθηκε κοντά σε διψήφιο ποσοστό το 2023.
Οι υπόλοιπες θέσεις
Mε τη δεύτερη θέση της κατάταξης «φλερτάρει» από την προηγούμενη χρονιά η Lidl Ελλάς η οποία επωφελείται από τη στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Δεδομένων των επενδύσεων που τρέχουν για την περαιτέρω αύξηση του δικτύου των περίπου 230 καταστημάτων, όπου απασχολούνται πάνω από 6.700 εργαζόμενοι, εκτιμάται ότι το 2023 αύξησε περαιτέρω το μέγεθός της, «απειλώντας» την ΑΒ Βασιλόπουλος, της οποίας ο τζίρος είναι σχεδόν «καθηλωμένος» στα περίπου 2 δισ. ευρώ, χωρίς να έχει καταφέρει να ξεπεράσει αυτήν την οροφή την τελευταία τριετία.
Στην επόμενη θέση της κατάταξης, σταθερός, ο όμιλος ΜΕΤΡΟ, με κύκλο εργασιών 1,6 εκατ. ευρώ το 2023, ενισχυμένος κατά 6% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
Την πεντάδα των ισχυρών παικτών συμπληρώνει η Διαμαντής Μασούτης, η μεγαλύτερη εταιρεία στη Βόρεια Ελλάδα, που επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς στην υπόλοιπη επικράτεια την τελευταία πενταετία, έχοντας περάσει πλέον τον πήχη του 1 δισ. ευρώ με όρους πωλήσεων.
Στον προθάλαμο των μεγάλων φαίνεται να βρίσκεται η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, που έχει θέσει στόχο για το 2024 τα 800 εκατ. ευρώ τζίρο. Έπειτα από ένα μπαράζ εξαγορών, έκλεισε το 2023 με κύκλο εργασιών πάνω από 700 εκατ. ευρώ και ανάπτυξη 41%, έχοντας προσθέσει τζίρο 206 εκατ. ευρώ και 63 νέα καταστήματα στο δίκτυό της.
Ειδική περίπτωση είναι η ΠΕΝΤΕ ΑΕ, που αναπτύσσει την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Γαλαξίας, καθώς τα κέρδη της αναπτύσσονται με υψηλότερο ρυθμό από τον τζίρο της. Με δίκτυο 173 καταστημάτων, η εταιρεία έκλεισε το 2023 με κύκλο εργασιών 535,6 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 4,3%, κάτω από τον μέσο όρο της αγοράς, αλλά τα καθαρά κέρδη της ενισχύθηκαν κατά 8,52% στα 13,7 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία διαθέτει ισχυρό ταμείο, με διαθέσιμα 63,7 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 7,8%, ενώ λειτουργεί χωρίς χρέη στις τράπεζες.
Mε αύξηση τζίρου 7,5% έκλεισε το 2023 η Market In, της οποίας ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 400 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκε σε 403,3 εκατ. ευρώ, ευνοούμενος μεταξύ άλλων ενεργειών και από την προσθήκη νέων καταστημάτων. Σημειώνεται ότι τα καθαρά κέρδη της εταιρείας μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 43,44% το 2023 και ξεπέρασαν το 1,2 εκατ. ευρώ
Και τα σούπερ μάρκετ – έκπληξη
Στις δέκα μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα περιλαμβάνεται και η εκπτωτική Discount Markt, εδραιωμένη στη Βόρεια Ελλάδα, η οποία επεκτείνεται στην πρωτεύουσα, με κύκλο εργασιών που εκτιμάται στα 180 εκατ. ευρώ το 2023 και δίκτυο 90 καταστημάτων, ενώ ανερχόμενη δύναμη είναι η Carrefour, που αναπτύσσει από το 2022 η Retail & More, συμφερόντων Νίκου Βαρδινογιάννη, η οποία έχει βάλει στόχο τα 70 καταστήματα το 2024.