Βρισκόμαστε σε μια εποχή αλλαγών στην αυτοκίνηση. Μετά τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα, οι εταιρίες προσπαθούν να βρουν τεχνολογίες που να είναι όσο πιο συμφέρουσες γίνεται για το κοινό και ταυτόχρονα πλήρως οικολογικές. Το βασικότερο που προσπαθούν να κάνουν και πρέπει να γίνει, είναι να αντικαταστήσουν τα ορυκτά καύσιμα, που μολύνουν το περιβάλλον.
Η ιδέα του να καίμε νερό αντί για βενζίνη και πετρέλαιο, στο αυτοκίνητο, είναι κάτι που εδώ και χρόνια γοητεύει τους μηχανικούς και τους εφευρέτες εδώ και χρόνια, ενώ οι περιβαντολλογικά θεωρούν αυτή την προοπτική σαν όαση. Η ιδέα πίσω από αυτό είναι να διασπάται το νερό σε υδρογόνο και οξυγόνο, που θα χρησιμοποιούνται σαν καύσιμο.
Τώρα, έρχεται μια εταιρία, η Electriq Global, που πάει την τεχνολογία καύσης νερού πολύ μπροστά. Η ισραηλινή εταιρία δημιούργησε το δικό της σύστημα, που μετατρέπει αποτελεσματικά το νερό σε καύσιμο, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από διάφορα οχήματα. Η συγκεκριμένη τεχνολογία δημιουργεί υδρογόνο από νερό και το χρησιμοποιεί για να παράγει ηλεκτρική ενέργεια για κίνηση του οχήματος.
Η εν λόγω τεχνολογία αναμένεται να αλλάξει την αυτοκινητοβιομηχανία για πάντα. Το σύστημα υπόσχεται αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων με κάθε γέμισμα του ρεζερβουάρ και υπόσχεται να καταστήσει την βενζίνη ξεπερασμένη και μη αποδοτική.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία χρησιμοποιεί μια νανοτεχνολογία που μπορεί να διασπάσει το νερό σε υδρογόνο και οξυγόνο μέσω μιας ειδικής μεμβράνης. Η τελευταία λειτουργεί σαν ηλεκτρολυτικό στοιχείο, χρησιμοποιώντας ηλεκτρισμό για να διασπάσει τα μόρια του νερού. Στη συνέχεια, το υδρογόνο που παράγεται από την αντίδραση, τροφοδοτεί την κυψέλη καυσίμου του οχήματος.
Όταν το υδρογόνο φτάνει στην κυψέλη καυσίμου, συνδυάζεται με οξυγόνο από τον αέρα και δημιουργεί ηλεκτρικό ρεύμα, δίνοντας ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα του αυτοκινήτου.
Σε αντίθεση με τους συμβατικούς κινητήρες, το μόνο υποπροϊόν από αυτή την αντίδραση είναι το νερό, με αποτέλεσμα το όχημα να εκπέμπει μόνο καθαρούς υδρατμούς και όχι επιβλαβείς ρύπους.
Η εν λόγω μεμβράνη, χρησιμοποιεί πολύ λιγότερο ρεύμα από άλλες υλοποιήσεις. Με αυτό τον τρόπο, η συγκεκριμένη ανακάλυψη θα βοηθήσει να γίνει βιώσιμη η συγκεκριμένη τεχνολογία και να κατασκευαστούν οχήματα που κινούνται με νερό και χρησιμοποιούν κυψέλες καυσίμου.
Η εταιρία έχει δημιουργήσει αρκετά πρωτότυπα με αυτή την τεχνολογία. Το 2018 παραμετροποίησίν ένα Renault Clio για να λειτουργεί μόνο με νερό. Το Clio πέτυχε ταχύτητα 120 χιλιομέτρων και δεν χρειάστηκε καμία μετατροπή στον κινητήρα, εκτός από τη σύνδεση σε μια εξωτερική δεξαμενή νερού και τον μετατροπέα καυσίμου. Η εταιρία δοκίμασε και ένα Suzuki Vitara, που έχει μεγαλύτερο μετατροπέα καυσίμου, για μεγαλύτερη αυτονομία.
Μπορεί ένα αυτοκίνητο που κινείται με νερό να μην έχει τις επιδόσεις της βενζίνης σε πρώτη φάση, όμως είναι πλήρως λειτουργικό και σίγουρα πιο οικοομικό για τον οδηγό και πιο καλό για το περιβάλλον.
Πηγή: Techmaniacs