Η NASA ανακαλύπτει έναν απίστευτο πλανήτη που μοιάζει με «υπερ-Γη» και ίσως έχει ζωή

Η NASA ανακάλυψε έναν απίστευτο νέο πλανήτη, τον LHS 1140 b, που θυμίζει σε πολλά τη Γη και έχει πιθανότητες να έχει ζωή. Με την διαστημική τεχνολογία να μας επιτρέπει να δούμε τρομερά μακριά και με πολλές λεπτομέρειες και δεδομένα, κάθε μέρα έχουμε όλο και περισσότερους πιθανούς κόσμους που ίσως φιλοξενούν ζωή.

Η ύπαρξη ζωής και σε άλλα μέρη εκτός της Γης, είναι δεδομένη με βάση τις πιθανότητες, όμως οι τεράστιες αποστάσεις του Σύμπαντος, κάνουν δύσκολη τη συνάντηση με άλλες μορφές ζωής. Μπορεί μέχρι σήμερα να μη έχουμε αποδείξεις ύπαρξης ζωής σε άλλο πλανήτη, ο νέο πλανήτης που βρέθηκε, έχει ίσως τις περισσότερες πιθανότητες.

Με το James Webb Space Telescope, μια διεθνής ομάδα επιστημόνων, εξέτασε την ατμόσφαιρα του πλανήτη LHS 1140 b. Ο πλανήτης δεν ανακαλύφθηκε τώρα, καθώς πρώτη φορά τον είδαμε το 2017, όμως τώρα με το James Webb έχουμε τα μέσα να το εξετάσουμε όπως του αρμόζει. Ο πλανήτης έχει 6 φορές τη μάζα της Γης και υπάρχουν ενδείξεις για υγρό νερό στην επιφάνειά του, ενώ η ατμόσφαιρα είναι πλούσια σε άζωτο, όμως και στη Γη.

Ο επικεφαλής συγγραφέας Charles Cadieux, από το Université de Montréal, είπε: «Από όλους τους γνωστούς επί του παρόντος εύκρατους εξωπλανήτες, ο LHS 1140 b θα μπορούσε κάλλιστα να είναι το καλύτερο στοίχημά μας για να επιβεβαιώσουμε έμμεσα μια μέρα το υγρό νερό στην επιφάνεια ενός εξωγήινου κόσμου πέρα ​​από το ηλιακό μας σύστημα.

LHS 1140 b
Ο εύκρατος εξωπλανήτης LHS 1140 b μπορεί να είναι ένας κόσμος πλήρως καλυμμένος με πάγο (αριστερά) παρόμοιος με το φεγγάρι του Δία Ευρώπη ή να είναι ένας κόσμος πάγου με έναν υγρό υποαστρικό ωκεανό και μια νεφελώδη ατμόσφαιρα (κέντρο). Ο LHS 1140 b έχει μέγεθος 1,7 φορές μεγαλύτερο από τον πλανήτη μας Γη (δεξιά) και είναι ο πιο πολλά υποσχόμενος

«Αυτό θα ήταν ένα σημαντικό ορόσημο στην αναζήτηση δυνητικά κατοικήσιμων εξωπλανητών».

Αυτό όμως που προκαλεί ερωτήματα, είναι πως ο πλανήτης έχει σημαντικά μικρότερη μάζα για έναν πλανήτη αυτού του μεγέθους. Έτσι, οι ειδικοί κατέληξαν σε δύο συμπεράσματα για το γιατί συμβαίνει αυτό: ότι είτε ο πλανήτης ήταν ένας «μίνι-Ποσειδώνας» φτιαγμένος ως επί το πλείστων από στροβιλιζόμενο αέριο, ή ακόμη μια «μέγα-Γη» καλυμμένη με υγρό ή παγωμένο νερό.

Έτσι λοιπόν, η NASA έχει έναν ακόμα γρίφο να λύσει, συνδυάζοντας τα δεδομένα από το James Webb και άλλα τηλεσκόπια όπως το Hubble και το Spitzer, ώστε να δει τι πραγματικά συμβαίνει.

Αυτό έκανε η NASA και τώρα βλέπουμε πως είναι πολύ πιθανό ο LHS 1140 b είναι ένας κόσμος γεμάτος νερό και χιόνι, με βραχώδη πυρήνα, όπως ακριβώς και η Γη.

Περαιτέρω έρευνα έχει αποκαλύψει όλο και περισσότερες ομοιότητες με τη Γη, συμπεριλαμβανομένης της πιθανότητας ο πλανήτης να έχει μια παχιά ατμόσφαιρα ακριβώς όπως αυτή εδώ στη Γη.

Ο καθηγητής René Doyon, ο οποίος επέβλεψε τη μελέτη, δήλωσε: «Η τρέχουσα υπόδειξη για μια ατμόσφαιρα πλούσια σε άζωτο ζητά επιβεβαίωση με περισσότερα δεδομένα.

«Χρειαζόμαστε τουλάχιστον έναν ακόμη χρόνο παρατηρήσεων για να επιβεβαιώσουμε ότι ο LHS 1140 b έχει ατμόσφαιρα και πιθανότατα δύο ή τρία ακόμη για την ανίχνευση διοξειδίου του άνθρακα».

Δεδομένα από το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb (JWST) συλλέχθηκαν τον Δεκέμβριο του 2023 και προστέθηκαν σε προηγούμενα δεδομένα από άλλα διαστημικά τηλεσκόπια Spitzer, Hubble και TESS για να στερεοποιηθεί αυτό το αποτέλεσμα, που έγιναν δεκτά για δημοσίευση στο The Astrophysical Journal Letters αυτήν την εβδομάδα και είναι διαθέσιμα επί του παρόντος στο Διακομιστής προεκτύπωσης arXiv .