Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

Κίνδυνος για τα έργα της Πάτρας από την παύση πληρωμών του ΕΣΠΑ – Τι είπε στο ράδιο-ΓΑΜΜΑ 94FM ο Αντιδ. Π. Μελάς | Και τι δήλωσε για Μαιζώνος και Μαρίνα Mega Yacht

του Αχιλλέα Ροδίτη

Η παύση πληρωμών του ΕΣΠΑ φέρνει κινδύνους και για τα έργα που είναι σε εξέλιξη στην Πάτρα. Ανάμεσα σε αυτά και οι δύο μεγάλες αναπλάσεις που γίνονται στο ιστορικό κέντρο της Πάτρας, δηλαδή η ανάπλαση της Κάτω πόλης, αλλά και η ανάπλαση της Άνω πόλης. Έργα που χρηματοδοτούνται από το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ 2014 – 2020.

Σύμφωνα με τη δημοτική αρχή υπάρχει μεγάλη ανησυχία για την εξέλιξη των δυο αυτών έργων αφού η καθυστέρηση στην χρηματοδότηση, εφόσον συνεχιστεί, θα σημαίνει και καθυστέρηση στις εργασίες με δεδομένο ότι οι εργολάβοι κι οι εργαζόμενοι θα αναστείλουν την απασχόλησή τους μέχρι… νεωτέρας.

Σε μία περίοδο που τα συνεργεία σκάβουν ήδη την Μαιζώνος, την κεντρική οδό της Πάτρας, που μετατρέπεται σε πεζόδρομο. Άρα, καταλαβαίνει ο καθένας τι μπορεί να σημαίνει αυτό. Ότι μια ολόκληρη πόλη κινδυνεύει να παραμείνει ένα… σκαμμένο εργοτάξιο.

 

Επιστολή Πελετίδη σε Μητσοτάκη

Για το θέμα, ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, απέστειλε την Παρασκευή επιστολή στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, την οποία κοινοποίησε στον Υπουργό Εσωτερικών Θεόδωρο Λιβάνιο, με θέμα την ανεπάρκεια πιστώσεων στα χρηματοδοτικά προγράμματα ΕΣΠΑ, ΠΔΕ και Πράσινο Ταμείο.
Η επιστολή του Δημάρχου, έχει ως εξής:
«Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,
Από τις αρχές τρέχοντος έτους αντιμετωπίζουμε στάση πληρωμών σε εξελισσόμενα εγκεκριμένα έργα εξαιτίας της ανεπάρκειας πιστώσεων στα βασικά χρηματοδοτικά προγράμματα  ΕΣΠΑ, ΠΔΕ και Πράσινο Ταμείο. Για τα περισσότερα και πιο σημαντικά έργα του  Τεχνικού Προγράμματος  του Δήμου μας, αλλά και όλων των Δήμων και Περιφερειών, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να καθυστερήσουν και να μην ολοκληρωθούν, αν δεν δοθεί άμεση λύση για την ομαλοποίηση της ροής των εγκεκριμένων πληρωμών. Αρκετοί ανάδοχοι έχουν προχωρήσει σε έγγραφη διακοπή εργασιών και άλλοι έχουν εκδηλώσει την πρόθεσή τους να κάνουν το ίδιο. Αν αναγκαστούμε να επαναλάβουμε διαγωνιστικές διαδικασίες οι καθυστερήσεις θα είναι πολύ μεγάλες με σοβαρότατες συνέπειες.
Μεταξύ των έργων περιλαμβάνονται αναπλάσεις στο Ιστορικό Κέντρο και σε συνοικίες  της πόλης, ενεργειακές αναβαθμίσεις σχολείων, μετατροπή κτιρίων σε κέντρα πολιτισμού.  Οι επιπτώσεις από την διάλυση των συμβάσεων θα έχει σοβαρές συνέπειες στην εκπαίδευση, στον  πολιτισμό, στις τέχνες, στη λειτουργία, στη ζωή των κατοίκων και στην εν γένει εικόνα της πόλης. Ενώ παράλληλα, θα προκαλέσει σοβαρά οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα και στους επαγγελματίες με την δυσλειτουργία που θα προκύψει. Ανατρέπεται συνολικά ο προγραμματισμός της Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης. Η ευθύνη της κυβέρνησης είναι πολύ μεγάλη γιατί το πρόβλημα είναι σε γνώση των αρμοδίων τους τελευταίους έξι μήνες χωρίς να γίνεται κάποια ενέργεια προς την επίλυση του.
κ. Πρωθυπουργέ
Η κυβέρνηση πρέπει να δώσει λύση για την άμεση πληρωμή των εγκεκριμένων λογαριασμών των έργων με έκτακτη χρηματοδότηση  και να αποκαταστήσει την επάρκεια της χρηματοδότησης των έργων, ώστε να μην εμφανιστεί και πάλι κίνδυνος διακοπής της υλοποίησης των έργων και αναγκαστικής επανάληψης των διαγωνιστικών διαδικασιών».  

 

Π. ΜΕΛΑΣ: “Κοιμόμαστε και ξυπνάμε με άγχος… για τις χρηματοδοτήσεις”

“Ξυπνάμε και κοιμόμαστε με το άγχος αν θα δοθούν χρήματα και θα μπορέσουμε να πληρώσουμε τις υποχρεώσεις μας για να συνεχιστούν τα έργα”, δήλωσε σήμερα το πρωί για το θέμα ο Αντιδήμαρχος Έργων της Πάτρας κ. Παναγιώτης Μελάς, μιλώντας στο ράδιο-ΓΑΜΜΑ 94FM και στην εκπομπή του Αχιλλέα Ροδίτη “Σε 60 Λεπτά”.

Επίσης, αναφέρθηκε στο έργο πεζοδρόμησης της Μαιζώνος ενώ σχολίασε και το ζήτημα της Μαρίνας Mega Yacht που προωθεί ο ΟΛΠΑ, την ώρα που τα αρμόδια Υπουργεία δεν έχουν απαντήσει, τρία χρόνια τώρα, στο αίτημα του Δήμου για έγκριση έναρξης εργασιών αναβάθμισης της υπάρχουσας Μαρίνας της Πάτρας!

 

ΑΚΟΥΣΤΕ ΟΛΗ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ Π. ΜΕΛΑ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟ-ΓΑΜΜΑ 94FM :

Ετικέτες άρθρου
Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Δυστυχώς, η φόρμα σχολίων είναι ανενεργή αυτή τη στιγμή.