Η αντιδρόμηση της Κανακάρη και της Κορίνθου και η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος είναι οι μεγάλες εκκρεμότητες της δημοτικής περιόδου Πελετίδη. Ηγγικεν η ώρα της πραγμάτωσης, κόντρα στις αμφιταλαντεύσεις δέκα χρόνων της ίδιας της δημοτικής αρχής. Τι θα αλλάξει και πότε.
Πλησιάζει το πλήρωμα του χρόνου για τις μεγάλες κυκλοφοριακές αλλαγές στο κέντρο της Πάτρας καθώς ο χρόνος στερεύει και από το δεύτερο μισό του 2024 θα πρέπει να περιμένουμε τις αποφάσεις στο δημοτικό συμβούλιο τις περίφημες αντιδρομήσεις στην Κανακάρη (έξοδος πόλης), την Κορίνθου (είσοδος πόλης), τις νέες «εισαγωγές» των Ζαΐμη και Αράτου για λόγους εύρυθμης λειτουργίας της συγκοινωνίας, την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος αλλά και τη μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε δρόμο διπλής κυκλοφορίας.
Οπως έχει αναδείξει η «Π», από τους προηγούμενους μήνες, ο Δήμος Πατρέων παρέλαβε πρόσφατα τη μελέτη για τα μέτρα αναβάθμισης της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης και στάθμευσης στην πόλη. Μπορεί να ακούμε εδώ και σχεδόν μια δεκαετία για τις αντιδρομήσεις, αλλά ακόμα δεν τις έχουμε δει και πιθανότατα δεν θα τις δούμε να εφαρμόζονται ούτε το 2024, αλλά μέσα στο 2025.
Με πρωτοβουλία της δημοτικής αρχής πραγματοποιήθηκε μια παρουσίαση από τον μελετητή στον δήμαρχο Κ. Πελετίδη, τους αντιδημάρχους Εργων Π. Μελά, Πολεοδομικού-Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού Αναστασία Τογιοπούλου, Δημοτικής Περιουσίας Ρένα Γκέστα, αλλά και στους επικεφαλής της αντιπολίτευσης Κ. Σβόλη, Β. Αϊβαλή και Π. Ψωμά.
Η «Π» επικοινώνησε με τους συμμετέχοντες και άπαντες έκριναν γόνιμη τη συζήτηση αν και εκφράστηκαν αντιρρήσεις και επιφυλάξεις σε ορισμένα ζητήματα. Ουσιαστικά η μελέτη που παρουσιάστηκε αφορά τις οδούς που θα αντιδρομηθούν και αποτελεί συνέχεια της μελέτης Δοξιάδη.
Ο Δήμος Πατρέων είναι αποφασισμένος να εφαρμόσει τον σχεδιασμό του, ανεξάρτητα από το αν δεν επιδίωξε να το πράξει νωρίτερα και για προεκλογικούς λόγους, αφού θα υπήρχαν ποικίλες αντιδράσεις. Πλέον, οι διαδικασίες θα επιταχυνθούν και τους επόμενους μήνες θα ληφθούν οι αποφάσεις από τη δημοτική επιτροπή και το δημοτικό συμβούλιο της Πάτρας.
Για τη χθεσινή παρουσίαση, η «Π» ζήτησε ένα πρώτο σχόλιο από τους τρεις επικεφαλής της αντιπολίτευσης.
Ο Κώστας Σβόλης εξέφρασε τον προβληματισμό του για το αν οι αντιδρομήσεις θα φέρουν θετικό αποτέλεσμα για το κυκλοφοριακό της πόλης, αλλά και για το ότι δεν δόθηκε χρονοδιάγραμμα υλοποίησης. «Το ζητούμενο είναι αν έχουμε πειστεί για αυτές τις αλλαγές. Προσωπικά δεν έχω πειστεί. Θα πούμε περισσότερα στο δημοτικό συμβούλιο όταν θα συζητηθεί το θέμα» σημείωσε.
Ο Βασίλης Αϊβαλής προσφέρθηκε να βοηθήσει τη δημοτική αρχή όπου του ζητηθεί ως γνώστης του αντικειμένου, αφού μέχρι που παραιτήθηκε, προ ημερών, ήταν πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας. Τον απασχολεί πώς θα επηρεάσουν το κυκλοφοριακό τα νέα δεδομένα ψηλά στην Αγίας Σοφίας στο σημείο που συναντιέται με την Κανακάρη και την Κορίνθου. «Είναι θέμα που πρέπει να δούμε πώς θα γίνεται η κυκλοφορία στην είσοδο και την έξοδο της πόλης. Είναι θετικό πάντως που κληθήκαμε σε αυτή την παρουσίαση. Μπορούμε να συνδράμουμε και είμαι θετικός» τόνισε.
Τέλος, ο Πέτρος Ψωμάς κατέθεσε πολλές ερωτήσεις στη διαδικασία. «Η μελέτη βασίστηκε στη μελέτη Δοξιάδη, η οποία όμως δεν λάμβανε υπόψη τον ποδηλατόδρομο, τη Ρήγα Φεραίου, τη μικρή και τη μεγάλη Περιμετρική. Το θετικό είναι πως δεν επηρεάζεται πολύ από τις αλλαγές η ενδεχόμενη δημιουργία τραμ και περισσότερο θα υπάρχει επιβάρυνση στην κάθοδο της Αράτου. Αναμένουμε τη συζήτηση για δύο πολιτικά ζητήματα: Πρώτα, γιατί δεν έχουν εφαρμοστεί οι αντιδρομήσεις τόσα χρόνια και επιπλέον πού θα σταθμεύουν τα οχήματα στην Κανακάρη, τι θα γίνει με τους διαμαρτυρόμενους και γενικά με τη συγκοινωνιακή αποφόρτιση. Περιμένουμε με ενδιαφέρον τη συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο» δήλωσε ο Π. Ψωμάς.
Ωστόσο, ακόμα δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα εφαρμογής των αλλαγών. Το επόμενο διάστημα θα εισαχθεί το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο με τις αντιδράσεις και τις ενστάσεις να θεωρούνται δεδομένες.
ΠΗΓΗ: ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ