Oι πολίτες σε τούτο τον τόπο αποκαλούνται Έλληνες λόγω εθνικότητας και λόγω του ότι μετέχουν στην ελληνική παιδεία. Ωστόσο, τίθεται εν αμφιβόλω πόσοι δικαιωματικά φέρουν το εθνωνύμιο
Tης Τζίνας Κοντογεώργου
Oι πολίτες σε τούτο τον τόπο αποκαλούνται Έλληνες λόγω εθνικότητας και λόγω του ότι μετέχουν στην ελληνική παιδεία. Ωστόσο, τίθεται εν αμφιβόλω πόσοι δικαιωματικά φέρουν το εθνωνύμιο, καθώς πολλοί μετείχαν της ελληνικής παιδείας αλλά παρέμειναν στούρνοι, λόγω ελλιπούς ευφυΐας, περιορισμένης σκέψης, βλακώδους συμπεριφοράς, αδιαφορίας προς τον συνάνθρωπο, υπερτιμημένης αξίας και μυϊκής δύναμης και στρεβλής μαγκιάς, εκδηλώνοντας χαρακτηριστικά βαρβάρου με τη σύγχρονη και όχι την αρχαιοελληνική έννοια. Είναι αυτοί οι επιδειξιομανείς τύποι, όχι πλούσιοι ή μόνο πλούσιοι ή μόνο νεόπλουτοι, του τσαμπουκά, που προτάσσουν το ύφος και την αυθαίρετη επιβολή των δικών τους αξιακών προτύπων προκειμένου να καλύψουν το μεγάλο κενό του τίποτα.
Είναι αυτοί που προτάσσουν το δικαίωμα του καταπατώ, αυθαιρετώ και επιβάλλω, γιατί κατοικώ σε τούτο τον τόπο και έτσι γουστάρω, αποδομώντας κάθε έννοια πολιτισμού και σεβασμού σε οτιδήποτε κι προς οποιονδήποτε.
Είναι αυτοί που την ελληνικότητα την αγόρασαν μαζί με τους μαιάνδρους και τις περικεφαλαίες και την αποτύπωσαν στα μπράτσα υπογράφοντας μ’ αυτό τον τρόπο την αύξηση του “πατριωτισμού” και της ηλιθιότητάς τους, κατορθώνοντας παράλληλα να κατακτήσουν τον τίτλο του Ελληναρά και του πολλά βαρύ άντρα! Του Ελληναρά, που όταν δεν του βρίσκονται εύκαιροι μετανάστες ή πρόσφυγες τα βάζει με τους γηγενείς. Προσπερνά στους δρόμους με κόκκινο ή προσπερνά από δεξιά, πετά τη συσκευασία του παγωτού απ’ το παράθυρο, κλέβει το πάρκινγκ με νευρικές κινήσεις, αφήνει τα κατοικίδια στο αυτοκίνητο με 40ο C, τρακάρει και δε δίνει ή δεν αφήνει στοιχεία, φωνασκεί στις ταβέρνες, χασκογελά και βρίζει τον καταταλαιπωρημένο νέο ή νέα που δουλεύει 14ωρο κι όταν αποφασίζει να εκδράμει στις παραλίες ξεδιπλώνει όλο το μεγαλείο του πολιτισμικού του επιπέδου.
Είναι ο Ελληναράς, που όταν δε μπορεί να συναγωνιστεί τους άλλους επιδειξίες του πρώτου, δεύτερου και τρίτου διαζώματος ξαπλώστρας, καταφεύγει σε κείνες τις μικρές, γραφικές και απόμακρες παραλίες, όπου το μόνο που ακούγεται είναι τα τζιτζίκια και ο παφλασμός των κυμάτων. Εκεί, έχοντας έτοιμο κοινό να τον παρακολουθήσει, κάνει τη θεαματική και θορυβώδη είσοδό του ως ταύρος εν υαλοπωλείο, για να διαταράξει την ηρεμία και γαλήνη των υπόλοιπων λουόμενων και να αλλοιώσει το φυσικό περιβάλλον καταλαμβάνοντας με την πραμάτεια του έκταση πολλών τετραγωνικών.
Είναι ο τύπος που μιλά στο κινητό για να τον ακούσουν όλοι, ενώ ταυτόχρονα έχει βάλει στη διαπασών το cd player για να κάνει ακόμη πιο αισθητή την παρουσία του. Στην περίπτωση που δεν καταφέρει να προκαλέσει αρκούντως το βλέμμα απάνω του θα σου πετάξει και το μπαλάκι του τένις στο κεφάλι. Έτσι, για να νιώσει κυρίαρχος και για να του ανεβούν τα επίπεδα τεστοστερόνης αν τυχόν δεχθεί παράπονα και παρατηρήσεις.
Είναι ο τύπος, που στη θέαση μιας καλλίγραμμης κοπέλας θα τεντωθεί επιδεικνύοντας μούσκουλα και θα κάνει βουτιά με παφλασμό θαλασσίου ελέφαντα για να καταβρέξει όσους βρίσκονται σε ακτίνα 10 μέτρων, με στόχο τη δήλωση της θλιβερής του παρουσίας. Είναι ο τύπος που θα αφήσει τα μπουκάλια της μπύρας και όλο το σκουπιδαριό στην παραλία, μη δίνοντας σημασία στο αν ο χώρος θα χρησιμοποιηθεί από τους επόμενους.
Είναι ο τύπος που δεν τον ενδιαφέρουν ούτε οι νυν ούτε οι επόμενοι, μα μόνο η επικράτηση, επί των υπολοίπων, της αγέλης στην οποία ανήκει. Μιας αγέλης πολεμοχαρών ανεγκέφαλων που από τα γήπεδα μέχρι την παραλία επιδεικνύει τα ίδια χαρακτηριστικά με διαφορετικό τρόπο.
Είναι ο τύπος που νοσταλγεί τη Χούντα, γιατί ως ζώο έχει μάθει να ακολουθεί και να υποτάσσεται στο καμτσίκι του αρχηγού, μα είναι κατώτερος κι από ζώο, καθώς εκείνο επιλέγει ως αρχηγό το εξυπνότερο και όχι τον πανίβλακα.
Θα ήταν ίσως ο Ελληναράς μια γραφική παρουσία για να σχολιασθεί σ’ ένα ανέκδοτο ή να αποτυπωθεί σε μια γελοιογραφία, αν δεν ήταν πέρα από βλαξ και επικίνδυνος. Και είναι επικίνδυνος γιατί ακριβώς είναι βλαξ με περικεφαλαία.