Tην πέμπτη υψηλότερη τιμή στην Ευρωπαϊκή Ενωση είχε η Ελλάδα στην αμόλυβδη βενζίνη (95 οκτανίων) την εβδομάδα που πέρασε λόγω της βαριάς φορολογίας, ενώ η τιμή του ντίζελ κίνησης ήταν κοντά στον μέσο ευρωπαϊκό όρο.
Σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν (από το weekly oil bulletin), η μέση τιμή πώλησης της βενζίνης στην Ελλάδα την περασμένη Δευτέρα, 29 Μαΐου, ήταν 1,86 ευρώ ανά λίτρο, με υψηλότερη τιμή να έχουν η Δανία (1,95 ευρώ), η Φινλανδία (1,90 ευρώ), η Γαλλία (1,88 ευρώ) και η Γερμανία (1,87 ευρώ).
Χαμηλότερη από της ΕΕ η τιμή προ φορολογίας
Η απόκλιση στην Ελλάδα από τη μέση σταθμισμένη τιμή στην ΕΕ (1,72 ευρώ) προκύπτει αποκλειστικά από την υψηλότερη φορολογία που ισχύει στη χώρα μας (1,08 ευρώ ανά λίτρο). Αντίθετα, η τιμή πριν τη φορολογία ήταν χαμηλότερη σε σχέση με τον μέσο ευρωπαϊκό όρο (0,78 ευρώ έναντι 0,81 ευρώ).
Πολύ υψηλός ο ΕΦΚ και ο ΦΠΑ
Η υψηλή φορολογία προκύπτει από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (0,71 ευρώ) και τον ΦΠΑ 24%. Μεγαλύτερο ΕΦΚ από την Ελλάδα έχουν η Ολλανδία (0,82 ευρώ), η Φινλανδία (0,73 ευρώ) και η Ιταλία (0,72 ευρώ), ενώ υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ έχουν η Ουγγαρία (27%) και οι Δανία, Σουηδία και Κροατία (25%).
Κοντά στον μέσο όρο της ΕΕ η τιμή του ντίζελ
Οσον αφορά στο ντίζελ κίνησης, η μέση τιμή πώλησης στην Ελλάδα ήταν 1,56 ευρώ έναντι 1,54 ευρώ στην ΕΕ. Αντίθετα με ό,τι ισχύει για τη βενζίνη, η φορολογική επιβάρυνση στην Ελλάδα είναι χαμηλότερη από ό,τι στην ΕΕ (0,73 έναντι 0,76 ευρώ), ενώ η τιμή προ φορολογίας υψηλότερη (0,83 έναντι 0,78 ευρώ, αντίστοιχα).
Ο ΕΦΚ για το ντίζελ στην Ελλάδα είναι 0,42 ευρώ, χαμηλότερος από αρκετές άλλες χώρες της ΕΕ, ενώ ο ΦΠΑ 24% είναι από τους υψηλότερους, όπως ισχύει και για τη βενζίνη.