Η ντροπή με το ιστορικό πολεμικό πλοίο του Στόλου, που πρωταγωνίστησε στο Κίνημα του Ναυτικού συνεχίζεται. Για την εγκατάλειψη του ΒΕΛΟΥΣ στη Θεσσαλονίκη έχουμε πολλές φορές γράψει και έχει μιλήσει στο militaire channel ο Παναγιώτης Χατζηπέρος μέλος του πληρώματος της ανταρσίας του ΒΕΛΟΥΣ.
Χθες έγινε εκδήλωση για την επέτειο του Κινήματος του Ναυτικού από τον Σύλλογο Φυλακισθέντων Εξορισθέντων Αντιστασιακών 1967-1974. Στη διαδικτυακή πρόσκληση μία δασκάλα κατήγγειλε το απίστευτο: όταν επισκέφθηκε το ΒΕΛΟΣ με τους μαθητές του στη Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια της ξενάγησης δεν ακούστηκε ΛΕΞΗ για το Κίνημα του Ναυτικού!!! Όταν ο δάσκαλος διαμαρτυρήθηκε του απάντησαν ότι δεν λένε τίποτα για να μην…οξύνουν τα πάθη!!! Έχουμε τρελαθεί τελείως; Ή θα πούμε ότι και για την ιστορία μας έχουμε πάψει να ενδιαφερόμαστε, όπως μας λένε για τις υποκλοπές ,τα σκάνδαλα κι όπου να ΄ναι θα μας το πουν και για το έγκλημα στα Τέμπη;
Ο Κωστής Γκορτζής μέλος κι αυτός του πληρώματος του ιστορικού ΒΕΛΟΥΣ που έζησε την ανταρσία και συνδέθηκε φιλικά με τον κυβερνήτη Νίκο Παππά είχε γράψει πριν μερικές ημέρες για τα όσα περίεργα συμβαίνουν με το ΒΕΛΟΣ:
«Μετά τον θάνατο όμως του Κυβερνήτη Ναυάρχου Νίκου Παππά, καταβάλλεται συστηματική προσπάθεια αναιτιολόγητης απαξίωσης του πλοίου-μνημείου (ακόμα και στις προσκλήσεις για την επέτειο του Κινήματος του Ναυτικού έχει αφαιρεθεί και η αναφορά στο ΜΑΑ Βέλος). Αρχικά, με αφορμή την ανάγκη συντήρησής του, για την οποία παρέμεινε δυσανάλογα μεγάλο χρονικό διάστημα και παρά την χρηματοδότηση με σεβαστό ποσό από μέλος του τότε πληρώματος (100000 δολ. ο Προκοπάκης, σεβαστά ποσά ο Ματαράγκας). Αντί για δύο μήνες όπως είχε ανακοινωθεί, έμεινε περίπου τρία χρόνια στο Ναύσταθμο του Πολεμικού Ναυτικού στη Σαλαμίνα. Στη συνέχεια, τον Σεπτέμβριο του 2019 μεταφέρθηκε/ρυμουλκήθηκε στη Θεσσαλονίκη με την πρόφαση να γίνει επισκέψιμο στους κατοίκους της Βόρειας Ελλάδας.
Αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι η παραμονή του θα ήταν για τρεις μήνες. Ωστόσο, τέσσερα χρόνια μετά παραμένει στη Θεσσαλονίκη. Συμπληρώθηκαν ήδη 7 χρόνια που το πλοίο είναι μακριά από την ΑΣΦΑΛΉ θέση στην οποία η πολιτεία το τοποθέτησε.
Ήδη κινδύνεψε στις 30/11/21 να βυθιστεί, λόγω αποκοπής του πείρου της
σημαδούρας που είναι προσδεμένο και προ τριών μηνών όταν ο Βαρδάρης το χτυπούσε με την πρύμη στην προβλήτα με αποτέλεσμα δύο μεγάλες τρύπες ευτυχώς πάνω από την ίσαλο..
Στην αρχή όλοι νόμιζαν ότι το πλοίο “μεθόρμησε” για λόγους …προβολής του Π.Ν. στη Βόρεια Ελλάδα.
Αποκαλυπτικό όμως άρθρο στην Εφημερίδα Real News στις 14 Οκτωβρίου 2018 απαξίωνε την συμβολή του ΒΕΛΟΣ, ως «μύθο», στο Κίνημα του Ναυτικού το ’73, βασιζόμενο σε δηλώσεις του εν αποστρατεία ναυάρχου Α.Θεοχάρη που ως συμμετασχών στο Κίνημα εκτιμά ότι προβάλλεται υπερβολικά το ΒΕΛΟΣ και ο Παππάς και μένουν στην αφάνεια τα υπόλοιπα στελέχη που ταλαιπωρήθηκαν από την χούντα.
Από εκείνη την ημέρα σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε η απομάκρυνση του πλοίου από το Πάρκο Ναυτικής παράδοσης και Ιστορίας με την βολική πρόφαση ότι το ιστορικό πλοίο ζητείται από διάφορους Δήμους και Πόλεις ως έκθεμα.
Και, βεβαίως, οι πολίτες απανταχού της Ελλάδας πράγματι ζητούν κάτι τέτοιο
και το απέδειξαν στη Θεσσαλονίκη με τις εκατοντάδες χιλιάδων επισκέπτες που έσπευσαν να ενημερωθούν για την ιστορία του.
Ο κ. Θεοχάρης όμως μάλλον δεν το προέβλεψε αυτό αφού η δική του εκφρασμένη ιδιοχείρως άποψη είναι ότι το ΒΕΛΟΣ δεν έχει θέση δίπλα στον ΑΒΕΡΩΦ που είναι «πλοίο θρύλος και ως άγαλμα πρέπει να εκτίθεται μόνο του, έστω μόνο με την τριήρη» (sic) ενώ το ΒΕΛΟΣ έκανε «σημαντική πράξη και μπορεί να πάει κάπου ξεχωριστά, π.χ. στον Πόρο ή στον Ναύσταθμο για κάποιο χρόνο -20 χρόνια» (sic)
Τα ερωτήματα που προκύπτουν από την αφωνία του ΓΕΝ επί του θέματος εγείρουν σημαντικά ερωτήματα όπως
Α. Μπορεί η γνώμη/άποψη ενός, κόντρα και στις απόψεις των πολλών συμμετασχόντων στο Κίνημα του Ναυτικού, να «υπερκεράσει» Θεσμικές Αποφάσεις για την διαχείριση και τύχη του πλοίου;
Β. Θέλει ή δεν θέλει το Πολεμικό Ναυτικό, εκφραζόμενο από την εν ενεργεία ηγεσία του, να διατηρεί το πλοίο ως σημαντικό στοιχείο της νεότερης Ιστορίας του, Σύμβολο του Κινήματος του Ναυτικού που δι αυτού αποκαλύφθηκε και προβλήθηκε παγκοσμίως;
Γ. Έχει «λόγο» το Π.Ν. επί της Ιστορίας του ή υπακούει σε εξωθεσμικές «διαταγές» που αφορούν σ’ αυτήν;
Δ. Μήπως στόχος της απαξίωσης δεν είναι ο Παππάς και το ΒΕΛΟΣ αλλά το Κίνημα του Ναυτικού στην ολότητά του από κάποιους ελάχιστους που λένε ότι από αυτό «το Ναυτικό μάλλον επλήγη» (sic) ;»