Ουδείς θα περίμενε ότι η Αλίκη Βουγιουκλάκη θα βρισκόταν κάποτε σε ανοιχτή κόντρα με τη Βίκυ Μοσχολιού.
Οι δύο μεγάλες κυρίες υπηρέτησαν με πείσμα και θάρρος τους τομείς τους, σε σανίδι και πεντάγραμμο, ωστόσο κάποτε, έστρεψαν τα βλέμματά τους και «μονομάχησαν» δημοσίως, μέσω επιστολών! Το περιστατικό έλαβε χώρα το 1980, όταν η Αλίκη Βουγιουκλάκη, μέσω μιας συνέντευξής της, θεωρούσε ως την κύρια αιτία της κρίσης που μάστιζε το θέατρο, την είσοδο λαϊκών καλλιτεχνών.
Οι ηθοποιοί έπαιζαν μπροστά σε λίγο κόσμο στις παραστάσεις και πολλά έργα «κατέβαιναν» σε σύντομο χρονικό διάστημα, εξαιτίας των μειωμένων εσόδων. Για να καταφέρουν οι θιασάρχες να προσελκύσουν κοινό, επιστράτευαν γνωστούς ερμηνευτές του πενταγράμμου, νέους ή παλιούς.
Η κίνηση αυτή όμως, δεν άρεσε στους ηθοποιούς, όπως στην Αλίκη Βουγιουκλάκη, που ζητούσαν να σταματήσει αυτή η πρακτική. Σε συνέντευξή της μάλιστα για την κρίση στο «σανίδι», η ηθοποιός έλεγε χαρακτηριστικά:
Τι δουλειά έχουν ο Φλωρινιώτης, ο Τσιτσάνης, η Μοσχολιού και άλλοι να εισβάλουν με τα μπουζούκια τους στο θέατρο; Μπορεί στον τομέα τους να είναι καλοί, αλλά στο θέατρο το μόνο που κάνουν είναι να κατεβάζουν το επίπεδο του κοινού. Διαμαρτύρομαι γιατί το μπουζούκι έχει εισβάλλει στο θέατρο κατά τρόπο απαράδεκτο.
Η δήλωση της Βουγιουκλάκη δεν έμεινε αναπάντητη. Η Βίκυ Μοσχολιού με επιστολή της στην εφημερίδα «Τα Νέα», σήκωσε το γάντι και πέρασε στην αντεπίθεση.
Συγχαρητήρια. Η κ. Βουγιουκλάκη κάνει οπερετικές δηλώσεις γιατί φοβάται πως τα θέατρα με τη συμμετοχή μας, θα γίνουν σκυλάδικα. Και είναι άδικο ο λαός να ακούει γαβγίσματα, έπειτα από τόσων χρόνων νιαούρισμα.
Το μόνο που μένει έπειτα από αυτό για να φτιάξουν τα θέατρα, είναι να εγκαταστήσει η κ. Βουγιουκλάκη ένα δικό της Προξενείο, όπου θα προσερχόμαστε σαν γατούλες όλοι οι καλλιτέχνες, για να παίρνουμε βίζα από την κυρία Πρόξενο, που θα ελέγχει που και πως θα μεταβούμε και τι θα τραγουδήσουμε.
Η Βίκυ Μοσχολιού σχολίαζε καυστικά επίσης και τη δήλωση της Αλίκης Βουγιουκλάκη που ανέφερε ότι, «το ελληνικό θέατρο περνάει μεγάλη κρίση. Και είναι ανεπίτρεπτο να αντιμετωπίζεται με την επιστράτευση γνωστών τραγουδιστών, που μάλιστα στις ταμπέλες μπαίνουν επικεφαλής των θιάσων».
Η Μοσχολιού απαντούσε στην εθνική σταρ ως εξής : «Η ίδια φυσικά έχει Duty Free. Κι ακόμη έχει δελτίο εισόδου για τα πάντα, εδώ και δεκαετίες. Για αυτό δεν ζήτησε ποτέ άδεια, ούτε βίζα για να χορέψει, να σκηνοθετήσει, να γράψει, να τραγουδήσει από ρομάντζα ως τσατσατσά μέχρι ελαφρολαϊκά ή να δημιουργήσει χιλιάδες κοκτέιλ ιστορικοκοινωνικομελοφαρσομιούζικαλ, που τόσο ανέβασαν το πνευματικό επίπεδο δύο γενεών Ελλήνων. Λησμόνησε ακόμη και την παροιμία «στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί».
Γιατί η κυρία Πρόξενος τόσων και τόσων, πρώτη έφερε το μπουζούκι στο θέατρο και είναι η πρώτη διδάξασα στο Ρεξ, στην «Κόρη η Σοσιαλίστρια» εδώ και χρόνια. Και αυτό το καημένο το μπουζούκι που τόσο το κατηγορεί, την έσωσε τότε από φιάσκο της «Κλεοπάτρας». Αλλά βλέπεις η μνήμη εξασθενεί με τα χρόνια.
Η επιστολή κόλαφος της Μοσχολιού εναντίον της Βουγιουκλάκη, έκλεινε το ίδιο ειρωνικά.
«Της συστήνω να διαμαρτυρηθεί ακόμη πιο έντονα και να διαγράψει το Θεοδωράκη και το Χατζιδάκι και το Ξαρχάκο και τόσους άλλους, που τόσες φορές δημιούργησαν επιτυχίες λαϊκές με μπουζούκια στο θέατρο και….»κατέβασαν το επίπεδο του ελληνικού λαού».
Ειλικρινά θα χαρώ να ιδρύσει το Προξενείο της και δηλώνω πως για πλάκα θα είμαι η πρώτη που θα ζητήσω τη βίζα της Βουγιουκλάκη, για να παίξω στο «σκυλάδικο» του Παρκ, μαζί με μια Σμαρούλα Γιούλη, μ” έναν Βασίλη Διαμαντόπουλο, μ” έναν Κώστα Καρρά, μ” ένα Μποστ και με τόσα άλλα ονόματα του θεάτρου μας».
Όσο για την αντίδραση της Αλίκης; Με λιτό και κατηγορηματικό τρόπο, έκλεισε το θέμα μιλώντας στην εφημερίδα τα «Νέα»: «μου φαίνεται αδύνατο να έχω δημόσιο διάλογο με την αγαπητή Βίκυ Μοσχολιού, σε αυτό το επίπεδο. Υπογραμμίζω εκ νέου όσα ανέφερα και στην πρες κόμφερανς»