Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

Κινέζικος δούρειος ίππος απειλεί την Mercedes

Αν δεν μπορείς να το κατακτήσεις, αγόρασέ το. Μπορεί ακόμη να μοιάζει πολύ μακρινό ως ενδεχόμενο και σίγουρα οι Γερμανοί δεν είναι ανυποψίαστοι, καθώς έχει προηγηθεί η περίπτωση της εταιρείας ρομποτικής Kuka, όμως με αυτά τα πράγματα ποτέ δεν μπορείς να προεξοφλήσεις το μέλλον.

Το 2016, η κινεζική Midea εξαγόρασε την γερμανική Kuka και η συγκεκριμένη επιχειρηματική κίνηση, στάθηκε αρκετή για να προκληθεί πολιτική θύελλα στη Γερμανία. Τώρα κάτι γίνεται με την Mercedes.

Αυτό που ακούγεται ως το επόμενο εφιαλτικό για τους Γερμανούς σενάριο, είναι να αποκτήσουν οι Κινέζοι λόγο στη λήψη αποφάσεων μιας εταιρείας του βεληνεκούς της Mercedes.

Φυσικά για ενδεχόμενο εξαγοράς ούτε λόγος, αλλά το γεγονός ότι ο κινεζικός όμιλος BAIC είναι αυτή τη στιγμή ο μεγαλύτερος μεμονωμένος μέτοχος της Mercedes με 9,98% και το αντίστοιχο δικαίωμα ψήφου, είναι ένα στοιχείο που δημιουργεί εύλογο προβληματισμό. Που γίνεται εντονότερος, αν συνυπολογίσει κανείς πως ο πρόεδρος της Geely, Eric Li, κατέχει επιπλέον ποσοστό 9,69% και η Αρχή Επενδύσεων του Κουβέιτ κατέχει άλλο ένα 6,84%.

Η Geely, ειδικότερα, δείχνει να εισχωρεί αθόρυβα στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων. Ο κινεζικός όμιλος, που ιδρύθηκε από τον Li, κατέχει -ή συνεργάζεται- με περισσότερες από δώδεκα εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων των Volvo, Polestar και Lotus.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Kallenius, απέκλεισε το ενδεχόμενο οι δύο μεγάλοι κινέζοι μέτοχοι να αυξήσουν τις μετοχές τους, δημιουργώντας μια μειοψηφία που ωστόσο θα είναι ικανή να ασκήσει βέτο σε μελλοντικές αποφάσεις.

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Kallenius από κοινού με τον Winfried Kretschmann, πρόεδρο του κρατιδίου που εδρεύει η Mercedes, ήταν κατηγορηματικοί στο σενάριο εξαγοράς από Κινέζους επενδυτές, αναφέροντας πως κάτι τέτοιο είναι αδύνατο να συμβεί.

Ένα παρόμοιο “λάθος” με αυτό που έγινε με την Kuka δεν θα επαναληφθεί, δήλωσε ο Kretschmann. Ο νόμος περί εξωτερικού εμπορίου και πληρωμών της Γερμανίας, έχει αυστηροποιηθεί μετά την συγκεκριμένη εξαγορά, κατέληξε.

Πηγή: TopGear

Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Δυστυχώς, η φόρμα σχολίων είναι ανενεργή αυτή τη στιγμή.